BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

MUTIARA KATA

" Serangan Israel adalah ketentuan Allah swt. Dengan serangan tersebut, semua umat Islam telah bersatu "

Cari Blog Ini

Rabu, 9 Jun 2010

TAUBAT PENZINA

Sekarang dunia dah moden. Kebanyakkan lelaki dan perempuan akan terlibat dengan persetubuhan sebelum nikah. Ada yang buat sebab memang nak kawin akan datang. Ada jugak yang saja2 mencari keseronokkan. Tapi Allah itu maha pengampun. Kalau korg rasa korg dah nak kembali ke jalan Allah, korg kena pastikan adakah korg betul2 bertaubat. Jangan hanya di mulut saja. Dekat sini aku bagi sikit ilmu yang aku ada untuk siapa2 yang dah terlanjur and ingin bertaubat secara betul. Aku dapat sumber nih dari buku Ust Hj Shihabudin Alang Mat Piah.

Syarat2 bertaubat yang tulus ;

• Hendaklah penzina itu betul2 menyesal terhadap apa yang dia lakukan. Sebab orang yang mengingati kejahatan zina tetapi merasa seronok menyebutnya kepada orang lain, bukanlah orang yang bertaubat. Sesungguhnya dia berada di dalam bahaya yang besar.
• Mesti meninggalkan dosa zina itu dan tidak mengulanginya.
• Hendaklah berniat dengan benar untuk tidak akan kembali berbuat zina sepanjang hidupnya.

Semoga taubat kita di terima Allah. Untuk lebih baik, selalu la sembahyang taubat sebab kadang2 kita tak perasan kita melakukan dosa dalam kehidupan seharian. Bila kita sentiasa bertaubat tentu hati kita tenang dan malu untuk melakukan dosa2 itu kembali. Tak kira la dosa kecik atau dosa besar. Allahualam...

0 ulasan: