BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

MUTIARA KATA

" Serangan Israel adalah ketentuan Allah swt. Dengan serangan tersebut, semua umat Islam telah bersatu "

Cari Blog Ini

Rabu, 19 Mei 2010

CARA LEPAS GERAM

Korang selalu tak rase xpuas hati dgn org2 sekeliling korg..Rase diorg tindas korg la..Terlalu bz body hal korg la...Mcm2 lg la...Kadang2 aku pon ade feel cam tu..Bile rase cam tu,mula la nak marah2...Nak ngumpat org tu ngan member2 kite..Tapi.......Korg rase itu ke cara terbaik?Bile korg buat macam tu, masalah settle ke..Hubungan korg ok ke? Aku rase makin huru hara adalah..
Ilmu ni aku baru dpt time tengok Cari Menantu kat TV9..Ustaz tu ajar...Benda pertama kite kene jaga ialah hubungan kite dengan Allah s.w.t....Bile hubungan kite dgn Allah s.w.t ok...Insya Allah hubungan kite sesame kite pon akn ok...Maybe org2 sekeliling kite tak kan berubah..Still sakitkan hati kite..Tp dgn berserah pada Allah s.w.t, kite redha dgn ape yg jadi pd kite..So secara tak langsung kite tenang hadapi manusia2 mcm tu..
Aku dah try gak..hihi..bukan lah try..Tapi aku perasan..bile aku lewat solat or tinggal solat..Mula la emosi aku tak stabil..Nak gaduh je dgn hubby aku..Tapi bile kite jaga solat tu..Insya Allah...sume masalah settle...Allah s.w.t pon suruh kite berserah pd die bkn mengumpat dgn member2...hm......Fikir2kan..Selamat beramal.

0 ulasan: