BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

MUTIARA KATA

" Serangan Israel adalah ketentuan Allah swt. Dengan serangan tersebut, semua umat Islam telah bersatu "

Cari Blog Ini

Rabu, 26 Mei 2010

BILA LELAKI NAIK TANGAN

Sekarang nih asyik kuar paper cite psl suami pukul isteri jek... Yang tengah pantang la.. Tengah memasak tetibe kene rodok la.. Hai.............mcm2..DONIA..DONIA.... Bg aku la... Hidup suami isteri nih kena la byk bersabar.. Jgn salah skit jek naik tangan..salah skit jek naik tangan...Sian kat isteri.. Dah la perempuan nih insan yg lemah...Lemah ke??? Sbb kadang2 ade gak kes suami pukul isteri sbb isteri ade lelaki lain.. Sebenarnya ape yg kita cari dlam rumah tangga.. Bila suka nikah..Dah bosan cari lain..

Aku ada tengok 1 rancangan kat tv3.. Dia kata sebelum kita kahwin..Kita kene tanye diri dulu..Dah bersedia kah kita dgn alam perkahwinan yang byk sgttttttt dugaan.. Rumah tangga aku pon xterkecuali.. Semua rumah tangga pasti ada masalah.. Tapi cara kita selesaikan masalah tu jek berbeza.. Samada dgn bergaduh smpi bercerai, bertumbuk atau kita muhasabah diri kita.. Aku nasihatkan kalo kita ada masalah better kita solat..tenangkan fikiran and berdoa pada Allah..Mak aku selalu pesan, marah adalah api..so untuk padamkan api tu amek la air sembahyang.. Insya Allah reda marah tu.. Nasihat nih aku tujukan utk diri aku jugak.. Sbb kadang2 aku pon emosi gak... Alhamdulillah Allah kurniakan aku suami yg penyabar..  Tapi aku kena la mengubah sikap negatif aku nih.. Kalo korg pon ade masalah cam aku ni better kita sama2 mengubah diri kita sblm terlambat..

0 ulasan: